Pozycjonowanie okresowe, lokalne i long tail – różnice

Na https://seo4.net/pozycjonowanie-stron/ zlecisz pozycjonowanie stron internetowych.

Istnieją trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– państwo (np. “uniwersytet Polska”)
– miasto (“weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Mokotów”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców zamieszkujących na danym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Dalszy model pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki należytemu doborowi fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie mniejszą konkurencję. Kluczowe jest również to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon Samsung Galaxy A40 biały,
– buty sportowe puma Turin II białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne przede wszystkim dla sklepów online. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę produktów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną rolę przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Święto Pracy czy Dzień Matki. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie odkryta i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. Przeważnie należy zainicjować je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową bądź zmodyfikowaną treść strony internetowej.

Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]