PBN - ta niezwykła oferta każdego zadziwi.
By klient spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale także zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i pomocne dla potencjalnego klienta treści. Ale nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
Private blog network i ich minusy oraz atuty
PBNy są prywatne, bo są budowane i administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez firmę SEO bądź większą agencję marketingową), który dba o jakość publikowanych tam tekstów. Prywatne sieci portali są na ogół używane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze efekty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać to, że ich stworzenie nie jest tanie, a potem trzeba przeznaczać mnóstwo czasu na zachowanie ich na dobrym poziomie.
Jak wykorzystać PBN? Zalecamy wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym
PBNy rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie przedstawione są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, telefon bądź adres e-mail oraz pełna nazwa. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też strona w mediach społecznościowych, profil w ogólnodostępnym katalogu firm czy artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.
Inna efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej przydatność pierwotnego artykułu, dlatego że napotykanie odnośniki do niego na rozmaitych witrynach w sieci postrzegają jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są warte przeczytania, wiarygodne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, w którym ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim ze zdrowiem, doradztwem finansowym i aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO