Audyt SEO wykaże problemy Twojej strony internetowej

Audyt sklepu internetowego - usługa dostosowana do waszych potrzeb.

Pojęcie audytu – jak wskazuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza kontrolę firmy, spółki lub przedsiębiorstwa pod kątem wielu aspektów, m.in finansowych i organizacyjnych, jak również ocenę możliwości dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższą definicję, oznacza więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej aspekty, jak strukturę nagłówków, kod strony, tytuły i opisy meta, szybkość ładowania się witryny i wiele innych elementów. Prócz samego wyliczenia błędów oraz uchybień, w rzetelnym audycie SEO powinny być zamieszczone także zalecenia co do rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO bada witrynę internetową pod względem treści na stronie, dostępności, zgodności ze standardami W3C, a także poprawności kodu. Dodatkowo sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, żeby odnalazła ona wszystkie dysfunkcje strony i – co kluczowe – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.

Ile oczekuje się na płatny audyt SEO?

W sieci jest masa narzędzi oraz stron, z wykorzystaniem których można ekspresowo i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO strony www. Atuty takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Wady? Jest ich sporo. Wersje testowe lub też bezpłatne narzędzia z niewielką paletą opcji, są niedoskonałe. Jeżeli już dostrzegą jakieś nieprawidłowości na stronie, to na ogół nie wszystkie. Dużo pomyłek (między innymi w kodzie) wychwycić można tylko w trakcie analizy dokonanej przez człowieka, a nie algorytm.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję należy zaczekać przeważnie od kilkunastu dni do ok 30 dni. Czas na przygotowanie dokumentu powinien zostać wskazany w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, że go wykona. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich najważniejszych problemów występujących w witrynie. Jeżeli strona była utworzona na otwartym szablonie albo na platformie pokroju Shoper czy Magento, to elementów do naprawienia może być sporo. Kiedy witryna wolno się ładuje i nie ma w zasadzie żadnej widoczności na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe, to też są to znaki, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym rozwiązaniem.

Jakie niedociągnięcia odkrywa SEO audyt?

Uważnie przeprowadzony audyt SEO może obnażyć masę wad witryny, m.in:

  • brak albo niewłaściwa integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console),
  • powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do strony dla robotów,
  • jakość kodu strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
  • brak lub źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość wczytywania się witryny w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne

.

Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]