Jak wybrać agencję SEO?

Na seo4.net przeczytasz wszystko, co warto wiedzieć o SEO Kraków.

Firmy oraz administratorzy sklepów internetowych, którzy marzą o tym, żeby pojawiać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie starań osobiście. Nie dysponując wiedzą w kwestii SEO i nie monitorując regularnie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać właściwie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejna droga to utworzenie etatu dla specjalisty od SEO, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w zatrudnione są tam również osoby od kodowania, kreatywnego pisania, kampanii Google Ads i projektowania graficznego, które służą rzeczową pomocą w tych sferach.

Postaw na sumienną i transparentną firmę SEO

Polskich agencji SEO jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę podczas szukania podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto postawić na markę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a również tych marketingowych czy kreatywnych, co roku się zwiększa, co nie zawsze zapewnia należytą jakość usług. Współpracując z agencją, która działa od około dekady, można mieć pewność, że ma ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się ciekawym portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach posiadają dział z historią tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę warto przeanalizować studia takich przypadków, aby samemu sprawdzić, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, a także to dla jakich branż pracowała i jakie kwestie udało jej się rozwiązać. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: pisze o harmonogramie prac na najbliższe tygodnie, ale także dostarcza sprawozdanie z ukończonych działań i ich efekty.

Kolejna zasadnicza kwestia to personalizacja oferty i dostrojenie strategii działań do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w ciągu 15 minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by dopytać o dodatkowe dane o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej indywidualnej oferty. Chodzi o dane, których nie można znaleźć na własną rękę w internecie, jak np. informacja o realizowanych do tej pory pracach SEO oraz o ważnych dla klienta artykułach czy usługach, które chce wypromować.

Jaki system rozliczeń z firmą SEO jest właściwy?

Z nieufnością należy potraktować firmy SEO, które sugerują współpracę z zapłatą za wypracowany wynik. W takim modelu zleceniodawca płaci firmie SEO wtedy, gdy frazy kluczowe uzyskają wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top3 albo pierwszej strony wyników). To wciąż dość popularny sposób rozliczeń, jednakże niesie ze sobą wysokie niebezpieczeństwo – można wszak uzyskać błyskawiczny efekt za sprawą naruszania standardów określonych przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny rzetelna agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych wyników. Jeśli idzie o cenę za usługi firmy SEO, to rzadko jest ona stała – co do zasady w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu potrzebne są większe nakłady finansowe, by opracować szczegółowy audyt SEO, a później zrealizować wszystkie wynikłe z niego prace. W kolejnych miesiącach współpracy, jak witryna klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na prace są o wiele mniejsze.

Dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]