Ekologiczne gadżety reklamowe zyskują popularność

W ostatnim dziesięcioleciu temat ekologii stał się jedną z najpoważniejszych spraw, komentowanych na forum światowym. Potrzeba korekty naszych nawyków związanych z odpowiedzialnym stosowaniem zasobów Ziemi, pomału przenika do każdej dziedziny życia, również do świata promocji. Obecnie zarówno drobne firmy, jak i duże koncerny, zmierzają do tego, aby być eco-friendly. Swoją dbałość o ochronę środowiska mogą one pokazać odbiorcom w przeróżny sposób, m.in. poprzez zastosowanie w działaniach marketingowych eko gadżetów reklamowych.

Zalety ekologicznych gadżetów promocyjnych

Eko gadżety to artykuły reklamowe, ale wykonane z materiałów powtórnie przetworzonych albo łatwo degradowalnych. Są to również gadżety z tkanin bez dodatków tworzyw syntetycznych, które mają praktyczne zastosowanie i których osoba obdarowana nie pozbędzie się zbyt szybko. Sprawia to, że ich wykorzystanie w niewielkim stopniu wpływa na zaśmiecanie środowiska. Za eko gadżety promocyjne uważa się też te towary, które wytworzono z polipropylenu (PP). Mimo, iż to polimer, łatwo daje się go przetwarzać, natomiast kiedy już nie jest to możliwe, w trakcie jego rozpadu nie są wydzielane niebezpieczne gazy.

Eko gadżety reklamowe – co proponują hurtownie?

Można przypuszczać, iż w ofercie hurtowni sporadycznie natrafia się obszerny wybór ekologicznych gadżetów reklamowych. To nieprawda! Już sam asortyment odzieży promocyjnej jest olbrzymi – można wykonywać nadruki na t-shirtach z bawełny organicznej, w przeróżnych krojach (męskich, damskich oraz dziecięcych), jak również w wielu barwach. Grafiki reklamowe umieszczane są na płóciennych i bawełnianych torbach, dostępnych nie tylko w formie klasycznych toreb z uszami, ale też m.in. workowych plecaków. Pozostałe rozpowszechnione gadżety tego rodzaju to naturalnie długopisy, które wykonuje się ze zrolowanego papieru bądź z bambusa, ekologiczne puszki z biodegradowalnych polimerów, saszetki, a także papierowe pojemniki na gorące napoje.